trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

Dag 89

Publicerad 2016-11-28 12:17:00 i Allmänt,

Skulle egentligen haft träningsuppehåll idag, men jag var så sugen efter helgens 2 lyckade pass, så jag åkte in till gymmet idag ändå. Återigen ett härligt pass och jag kände att jag kunde ge nästintill max.
Trappmaskinen och jag kommer dock aldrig bli några bra vänner. Lyckades dock idag ställa in den på en bra nivå, vilket gjorde att jag inte behövde pausa mitt i utan kunde gå 200 meter i ett svep, ökade takten sista 25 och det funkade bra. Låter kanske urdåligt att inte orka gå 200 trappsteg i ett svep, men så otränad är jag - var jag... 
 
Imorgon MÅSTE jag ta ledigt, kroppen behöver vila. 
 
I övermorgon är det dags för invägning och inmätning och kanske kommer jag ner på jorden igen och återigen tappar sugen när jag ser resultatet... Håller tummarna för att det hänt något rejält denna gången...
 
Övning 10:
 
Ligger på golvet med benen upp i 90 graders vinkel. Sträcker armarna rakt upp och pressar magen och spänner höfterna ner mot golvet. Låter som att det inte borde vara någon konst, men det är väldigt ansträngande och man blir väldigt trött i magen och benen skakar till slut. Detta gör jag 3 gånger så länge jag orkar hålla i.
 
Måste beställa klipptid, så jag blir lite julfin. Vet att det börjar bli dags när jag efter ett träningspass ser ut som Dynamit-Harry i håret...
 
Vi syns nästa gång!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela