trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

Dag 60

Publicerad 2016-10-30 10:50:00 i Allmänt,

Kände mig pigg och ganska så taggad när vi åkte iväg till gymmet. Väl där kändes allt bara BLA... 
Hade ingen ork eller styrka. Kände mig bara seg och loj. Gjorde mitt program som på autopilot. Ingen känsla eller lust alls. Hoppas detta verkligen var tillfälligt för detta var INTE roligt  - kändes totalt meningslöst...

Imorgon är det invägning och jag vet inte alls vad jag har att vänta mig. Det enda jag kan hoppas på är att vågen visar minus...
Jag känner ju förändringen och Thomas säger att han ser den i vissa lägen, så något borde ju ha hänt i alla fall...

Såg ett avsnitt av "Bigggest loser" igår och jag vet att jag inte på något sätt ska jämföra mig med dem, men jag kan inte låta bli att påverkas i alla fall. Avsnittet jag såg var "Make-over-week" och jag blev faktiskt väldigt berörd. Har ju väldigt lång väg kvar men jag kände att jag blev inspirerad och längtar tills jag också kan få ta på mig snygga kläder som inte gör att jag ser ännu större ut än vad jag är eller att jag ska behöva försöka dölja mig...

Förut har jag alltid tänkt om någon som gått ner mycket - vad kul för dem, men jag kan inte...
Nu tänker jag - kan de, kan jag...

Är motiverad till att ta i det där lilla extra (förutom idag då...) och kanske skippa något mellanmål som jag tar av gammal vana.

Den här gången är det min tur!
Den här gången ska jag lyckas!
 
Vi syns nästa gång! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela