trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

Dag 332

Publicerad 2017-07-29 12:45:24 i Allmänt,

Semesterdag 17/40.
 
Då var det dags att ta tag i träningen igen efter 5 lediga dagar. Kan inte påstå att jag hade någon lust. Fast å andra sidan hade jag inte haft mer lust om vi väntat lite till. Trodde faktiskt att jag skulle ha lite abstinens och längta till gymmet, men icke sa Nicke. Det har faktiskt varit lite skönt att slippa "stressen" som det innebär att planera in gymbesöken. 
Fick till ett helt okej pass. Armövningarna var katastrof, hade ingen styrka alls, men ben och mage kändes bra. Nu, efteråt, är jag glad att vi tog tag i det och imorgon kör vi igen. Hoppas att det går ganska fort att få tillbaka suget och "viljan" igen.
 
Sa till Thomas att det kanske varit bra med lite avbrott och han menade på att "kroppen mår bra av att vila" och det är något jag verkligen tänker ta med mig de dagar de känns tungt och lusten att träna inte alls infinner sig. Kroppen mår bra av att vila... 
Undrar varför jag började träna från första början...?
 
Vi syns nästa gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela