trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

Dag 280

Publicerad 2017-06-07 17:44:00 i Allmänt,

Träffade min PT idag och jag vet redan nu att jag förmodligen inte kommer kunna röra vare sig armar eller ben imorgon. Fick ett nytt program med "TRX fitness band" och det känns väldigt stimulerande men såklart även väldigt jobbigt. Det absolut tuffaste programmet jag haft so far. Jag får utmana mig själv på flera plan och det känns väldigt stimulerande. Är enbart positiv till detta, även om jag förmodligen kommer få äta upp mina ord när träningsvärken slår till...
 
Sett och hört i omklädingsrummet på Nordic Wellnes, onsdag 7/6, klockan 15,10:
 
2 unga, blonda, supersminkande tjejer med strama hästsvansar står i värsta spetsunderkläderna i omklädningsrummet och tar selfies. Jag antog att de var nyduschade. 

Bimbo 1: Har du någon hårspray med dig?
Bimbo 2: Åh, nej, jag har glömt den!
Bimbo 1: Åh, jag också. Ska jag behöva gå ut och visa mig så här? Åhhhhh!
 
Tänkte för mig själv att det spelar väl liksom ingen roll eftersom det ändå ösregnade ute... 

Döm om min förvåning när, under tiden som jag värmde upp på cross trainern, såg tjejerna komma in i gymmet och ställa sig på varsitt löpband.... Men va!?
En liten undran... Vad skulle de med hårsprayen till?
 
Mitt nya "redskap", TRX fitness band... Med tanke på att man enbart ska använda sin egen vikt och jag har ambitionen att gå ner i vikt, så borde väl denna övning bli lättare och lättare? Eller?
 
Vi syns nästa gång! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela