trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

365 dagar

Publicerad 2016-08-31 13:52:00 i Allmänt,

Välkommen till min blogg som handlar om förändring.

Vem är då jag?

Charlotte heter jag, är en sjuksköterska som befinner mig mitt i livet. Är gift sedan över 20 år och har 2 utflugna barn.

Har i många många år varit överviktig och jag har försökt med allt och då menar jag verkligen ALLT för att gå ner i vikt. Från diverse dieter med massa konstiga namn via viktväktarna x flera och t o m en överviktsoperation. Inget har gett resultat.

Har nu tagit beslutet att ta hjälp av en PT för att börja i andra ändan... Vid 2 tillfällen har jag träffat henne och fått ett program som är helt anpassat till mig och mina förutsättningar.

Mitt första mål är att komma igång och tycka att det är roligt att träna så att jag faktiskt fortsätter för att sedan kunna gå ner i vikt. Inbillar mig att OM jag tycker att det är roligt och verkligen kämpar på så kommer matbiten automatiskt… Dvs jag kommer tänka mer på vad jag stoppar i mig.

Kommer till att börja med ta ett träningspass i taget för att såsmåningom blicka en vecka framåt. För att så småningom kunna lägga veckor till månader och förhoppningsvis ”stå ut” ett år – 365 dagar.

Skriver mest som en dagbok för mig själv, men skulle någon vilja läsa blir jag självklart glad.

Imorgon är det dags för träningspass 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela