trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

Dag 91

Publicerad 2016-11-30 13:51:00 i Allmänt,

Vågen visade -2 kg idag, alltså totalt -6,2 kg och måttbandet visade -4 cm, alltså totalt -8 cm runt magen och även om jag vill att det ska gå fortare och min hjärna fortfarande är inställd på att vikten borde minska mer så måste jag ändå vara nöjd. Det jag tycker att jag borde gått ner har förmodligen lagt sig på musklerna som jag inte visste att hade innan...
 
Efter gårdagens träningsledighet var det dags för ett besök på gymmet idag. Det var bland det jobbigaste passen jag varit med om. Fy sjutton. Trodde till slut inte jag skulle klara av att genomföra det över huvud taget. 
Crosstrainern gick hur bra som helst och jag körde på någon minut längre än vad jag brukar göra. Sedan tog det stopp. Hade ingen som helst kraft i armarna och benen kändes som gelé.
Tänkte nästan strunta i rodden och trappmaskinen för att inte deppa ihop totalt, men just dessa två gick bättre än någonsin. Rodde runt 2,15 båda femhundringarna och på trappmaskinen kunde jag öka tempot tidigare än jag gjort innan! Skitskumt.
Avslutande delen var dock lika hemsk som den första - ingen styrka eller ork i vare sig armar eller ben.
Ett jättekonstigt träningspass och jag mådde skit när jag därifrån, darriga ben och lätt illamående med en bränna-upp-mina-träningskläder-köpa-med-mig-en-STOR-godispåse-lägga-mig-på-soffan-och-aldrig-mer-gå-dit-känsla...
 
Har dock vare sig bränt upp mina kläder eller köpt godis och imorgon är jag väl på plats igen...
 
Vi syns nästa gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela