trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

Dag 329

Publicerad 2017-07-26 15:36:00 i Allmänt,

Semesterdag 14/40.

Vaknade upp till ytterligare en regnig dag och då snackar vi REGN!
Hela Goslars torg stod under vatten och kringliggande hotell fick evakueras. Vi lämnade Goslar under morgon och har lyssnat på radion och med hjälp av den lilla skoltyskan jag kommer ihåg förstått att det inte blivit bättre under dagen utan att katastrofläge införts...

Istället för att åka söderut som vi bestämt så börjar vi ta oss norrut och hemåt istället för även om det nu börjar ljusna upp lite (eller det är i alla fall uppehåll...) så har vi tröttnat.

Stannade till idag på Bergen-Belsen, ett av Tysklands värsta koncentrationsläger. Vet inte hur många gånger jag så de tre orden: Jag fattar inte... För det är så ofattbart och hemskt!

Nu har vi tagit in på ett hotell strax utanför en stad som heter Celle och här stannar vi tills imorgon. Då beslutar vi huruvida vi ska sträckköra hem eller om vi tar ett stopp till på vägen... Det lutar nog åt det första...

Vi syns nästa gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela