trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

Dag 361

Publicerad 2017-08-27 12:17:00 i Allmänt,

Vissa dagar har man inget att skriva, så då blir det bara några få rader, andra dagar har man så mycket man tänker på och man vet inte riktigt hur man ska komma igång eller hur man ska formulera sig. Dagens inlägg har jag skrivit och raderat 3 gånger innan jag faktiskt la ut det...
 
Bestämde oss igår för att faktiskt ta en träningsledig dag idag. Är ju inte så beroende längre av att jag "måste" träna alla lediga dagar och det var det faktiskt skönt att inte behöva stressa upp till gymmet utan faktiskt ta en helt ledig söndag, men imorgon efter jobbet tänkte jag åka till gymmet i alla fall.
 
Har känt mig lite ledsen idag och tårarna hänger bakom ögonlocken utan att jag egentligen vet varför. Trodde inte att det märktes, men Thomas har frågat flera gånger vad det är och dum som jag är så säger jag ju naturligtvis "inget" i tron om att det inte ska märkas. Thomas känner ju mig dock så väl att han märker det direkt.
Tror att det hänger ihop med gårdagen. Vi hade en fantastisk trevlig eftermiddag och kväll med Thomas kusin och hans sambo. God mat, mycket skratt och femkamp på Liseberg. Trots en otroligt lyckad kväll så är det vissa känslor som kommer fram som jag inte kan styra...
 
Vet ju att jag faktiskt har gått ner en hel del, dock har jag ju mycket kvar och självförtroendet åker ofta hiss.
Ser ju i spegeln att det hänt mycket och märker ju det framförallt på kläderna. Herregud, har ju fått förnya min garderob helt, har ju minskat massor med storlekar. Men ändå känner jag mig sällan fin, framförallt inte när jag ska ut på något kul eller träffa människor jag träffar sällan. När jag ser alla "fina" och smala människor så känner jag hur stor jag fortfarande är och hur långt jag har kvar och det gör mig ledsen. Kommer liksom aldrig bli riktigt fin, utan vet att jag alltid kommer vara "stor" och då ifrågasätter min hjärna varför jag ens fortsätter. Tänker jag dessutom på hur jag ser ut utan kläder blir det ännu värre, känner mig fet, ful och äcklig...
 
Antar att jag kommer få brottas med dessa hjärnspöken emellanåt och att vissa dagar kommer vara bättre än andra. Idag är jag lite ledsen, imorgon hoppas jag vara glad igen, men idag är som sagt ingen bra dag...
 
Vi syns nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela