trehundrasextiofemdagars.blogg.se

Ett försök till en förändrad livsstil.

Dag 179

Publicerad 2017-02-26 12:35:00 i Allmänt,

Veckan sista träningspass avklarat. Idag var det jobbigt, var tung i armar och ben och det var en kamp hela vägen. Inga extra trappsteg idag, orken fanns helt enkelt inte, men 1000 extra meter på roddmaskinen blev det i alla fall. Älskar roddmaskinen, man riktigt känner hur den tar på alla delar av kroppen. Känner nog samma kärlek till roddmaskinen som jag känner hat till trappmaskinen. 
Min PT undrade om det inte är hatkärlek jag känner till trappan - men, nej, det är bara hat.
 
Har fortfarande några övningar som jag har svårt att få till i det nya programmet. Känns konstigt och fel. Får haffa PT:n på gymmet nästa gång jag ser henne...
 
Thomas var med på gymmet och gjorde vad han kunde med tanke på ryggen, jag lider med honom, kan han inte få bli bra snart? Han ska till läkaren imorgon och få sjukintyg för jobba kan han inte än. Kanske kan han börja om några dagar.
Imorgon skulle han stått på startlinjen för Vasaloppet, men tyvärr fick han ju kasta in handduken tidigare i veckan. Skittråkigt! Hoppas det kommer fler chanser. Han får väl sätta på sig en peruk och åka tjejvasan med mig... 
 
Nu väntar jobb i tre nätter så nu blir det lite uppehåll och även om jag vill träna imorgon så mår ju kroppen bra av lite vila...
 
Väntar på att Nathalie ska höra av sig, hon är ju på väg "hem" nu. 
 
Vi syns nästa gång!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotte heter jag. Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet, är gift med Thomas sedan drygt 20 år och har 2 vuxna barn (Caroline och Nathalie). Arbetar som sjuksköterska. Har länge länge brottas med övervikt och äntligen har jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt det. Har bestämt mig för att försöka ge det ett år (365 dagar), för att se vilket resultat det kan ge. Skriver mest som en dagbok åt mig själv, men vill någon läsa är du/ni självklart välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela